Sila Tgalkan LINK anda Disini

Monday, January 31, 2011

Aku x suka menunggu!!

Posted by Nurul Atiqah at 8:55 PM 2 comments Links to this post
salam...
huhu..sori2..aq punye entri kali ne agak gampang sikit..tah lah..aq ne jenis fed up ah lau menunggu org..
tadi,aq antar la adik aq g klinik sebab dy demam...tadi aq g lah lam kul 10.45 sampai kat klinik..
tadi aq g klinik kerajaan..Dalam hati aq berkata,mesti ramai org hari ne...huhu..sampai je nak masuk klinik tuh,
pergh ramai sangat orgnye..lau dah ramai,mesti lambat ne...
memang lambat pon...mase sampai tadi,adik aq terus ah g daftar...lepas tu,nak tgu dy paggil name adik aku tuh nak dekat 15 minit...huhu..sape x bengang kot..lame sangat..tu baru je daftar..banyk proses lagi nak buat..
lepas adik aq pgil name untuk bayar tuh..kitaorg kena tgu lagi nak masuk bilik..tu makan mase 15minit gak..
adoi2...aq sampai mengeluh..adik aq lak marah kat aq..sabar je lah..
lepas tu beberape minit kemudian..baru lah adik aq dipanggil masuk bilik tuk terima rawatan..
ish2...lame benar proses nak dapatkan rawatan kat klinik kerajaan ne...
sebb tu saye x suka g kat klinik kerajaan...kite g lam kul sepuluh,balik umah lam kul 12..
hanye org yang bley tahan sabar je lah pegi kat sane...

Kenali Diri melalui tarikh lahir..

Posted by Nurul Atiqah at 4:28 PM 0 comments Links to this post
Tip Mengenal Diri Sendiri Melalui Tarikh Lahir Dari Dr.Fadzilah Kamsah..

1. Pemimpin
2. Lembut
3. Kemas (Cerewet)
4. Rajin
5. Boleh berbincang
6. Angin
7. Patuh
8. Bisnes
9. Glamour

Contoh: 20 05 1981
2 + 0 = 2
Maka kotak pertama adalah 2..

Kemudian campurkan kesemua nombor..
2 + 0 + 0 + 5 + 1 + 9 + 8 + 1 = 26
Kemudian hasil campur yang lebih dari 9 akan dicampur lagi seperti :
2 + 6 = 8
Maka kotak kedua adalah 8..

Selepas itu kotak pertama akan dicampur ngan kotak kedua
2 + 8 = 10
Oleh kerana hasil campur lebih dari 9 maka dicampur lagi
1 + 0 = 1
Maka kotak ketiga ialah 1..

hasilnya..
2 : Lembut
8: Bisnes
1: Pemimpin

Maka anda sudah cerminkan diri anda mungkin sifat-sifat ini ada dalam diri anda dan mana tahu mungkin suatu hari nanti dengan sifat ini anda akan menjadi seorang yang berguna..



:selamat Mencuba Okeh::


Dipetik Dari sumber Pahang Comunity

Kenali watak anda melalui rambut...

Posted by Nurul Atiqah at 4:25 PM 0 comments Links to this post



Yang mana satu rambut anda............. 
1) RAMBUT LURUS -
bijak, seorang yang happy, bergaya, cemburu,dan pandai dalam menguruskan 
sesuatu tanpa pertolongan 
2) RAMBUT KERINTING TEBAL-
kurang bijak, degil, cemburu kuat, romantic,banyak pergaulan dan susah dalam 
menyelesaikan masalah diri, tidak suka termenung 
3) RAMBUT KERENTING NEGRO -
bijak, ego, cemburu buta, romantic , memilih dan mudah mengamuk bila susah 
hendak selesaikan masalah 
4) RAMBUT IKAL MAYANG-
bijak, berfikir sebelum melakukan sesuatu,berfikiran terbuka, banyak pergaulan, 
dan mudah memaaf kan seseorang dengan kesilapan lalu. 
5) RAMBUT HALUS/LEMBUT -
bijak sangat, memilih, pemaaf, manja, tegas dan cepat melakukan perkerjaan 
dengan bersungguh-sungguh. 
6) RAMBUT SIKIT-
bijak, sentiasa berfikiran negatif pada seseorang, ego,dan pandai membuka 
perniagaan walaupun kecil. 
7) RAMBUT PERANG-
kurang bijak, berfikiran terbuka, pemaaf,sosial dan bijak lari daripada 
masalah. 
8) RAMBUT TEBAL-
bijak, degil, cemburu, romantic, kasar, banyak kawan, dan pandai mengambil hati 
seseorang. 
9) RAMBUT KUSUT-
sangat bijak, berfikiran terbuka, banyak pergaulan, garang, susah nak memaafkan 
seseorang, dan pandai dalam mengurusan sesuatu tanpa pertolongan. 
10) RAMBUT BERUBAN -
kurang bijak, suka termenung, sosial sikit,berfikiran terbuka dan pandai 
selesaikan masalah diri 
11)TIADA RAMBUT-
macam mana nak kate ye....kesian 
12) RAMBUT WARNA KEMERAH-MERAHAN ATAU KEHIJAU HIJAUAN -
itu rambutaaannnnnnnnnnnnnnnnnn..... Huahuahuahua 
 
::SELAMAT MENCUBA OKEH:

dipetik dari Mail Archieve


Kenape Lelaki mudah menangis

Posted by Nurul Atiqah at 3:54 PM 2 comments Links to this post
Tumpahnya air mata lelaki

Benarkah air mata seorang lelaki begitu menguji keegoan dan sifat kelelakian mereka?

MELIHAT seorang wanita menangis, mungkin pemandangan kita terlalu biasan dan menganggap dia terlalu sensitif. Tetapi, bagaimana pula sekiranya seorang lelaki yang terkenal dengan sifat gagahnya meraung disebabkan keegoannya dicabar? Atau menangis meratapi perpisahan dengan pasangannya?
Peristiwa yang jarang sekali berlaku. Ini kerana, sejak dari kecil lagi mereka dididik menjadi seorang yang pintar ketika menahan kesakitan, keperitan dan mengendalikan emosi.
Benarkah setitis air mata yang mengalir ke pipinya membuatkan diri rasa tercabar? Namun, tidak semua lelaki berhati 'batu' dan gentar. Manakala sebahagian daripada mereka menganggap, kesedihan yang melanda ke atas diri sehingga tidak terdaya menampung air mata mampu merungkai emosi seorang jejaka.
Begitu juga dengan kamu, dia tidak dapat menahan kesedihan di saat kamu gagal memenuhi segala janji dan kemahuannya. Justeru dengan mudah, dia menitiskan air mata kala hal buruk menimpa dirinya, walaupun berlaku berulang kali.
Mengapa lelaki begitu mudah meluahkan emosinya menerusi air mata? Terdapat tiga faktor utama yang menyebabkan mereka menjadi sensitif, lalu dengan pantas mengalirkan air mata.

1. Pola asuhan
Nilai dan cara hidup seseorang dibesarkan adalah sangat berpengaruh kepada suatu keperibadian. Seseorang yang dibesarkan dalam sebuah keluarga yang terlalu memanjakan anak-anaknya akan membuat peribadi lelaki menjadi seorang yang manja dan sulit menerima situasi yang tidak menguntungkan dirinya.
Dia acap kali berasa cepat sedih dan marah tanpa memikirkan kepentingan orang lain. Begitu juga dengan seseorang yang dibesarkan dalam keluarga yang penuh kasih sayang dan ikatan emosional yang sangat kental. Dia mudah menitiskan air mata saat mengenangkan emosinya yang terlalu dihimpit perasaan duka.

2. Budaya
Unsur budaya juga amat berpengaruh terhadap keperibadian seseorang. Dalam budaya hari ini, posisi lelaki lebih tinggi daripada perempuan. Maknanya, kebanyakan perempuan seharusnya tunduk kepada kaum lelaki. Anggapan bahawa lelaki berhak menguasai perempuan inilah yang terkadang membuat lelaki cepat menangis, saat dia berasa diancam oleh seorang perempuan yang memiliki kemampuan yang melebihi dirinya.

3. Hormon
Pada dasarnya, komposisi hormon dalam tubuh akan membentuk sebuah pola perasaan tertentu. Jadi, tingkah laku sensitif lelaki akan dilatar belakangkan pola yang dibentuk oleh hormon tersebut. Biasanya, peribadi yang berpotensi menampilkan perilaku sensitif adalah mereka yang memiliki pola sensitif. Cepat menangis adalah salah satu bentuk ketidakpuasan yang bersifat pasif.
Berhadapan dengan lelaki yang bersifat sensitif, sememangnya bukan suatu hal yang mudah. Kamu tidak boleh terlalu keras atau terlalu menurut segala kemahuannya. Cuba lakukan beberapa langkah di bawah untuk berhadapan dengan lelaki seperti ini.

* Bersikap tegas
Usah ragu untuk bersikap tegas apabila si dia sering bersedih. Kamu perlu berterus-terang kepadanya, bahawa kamu tidak suka dengan kebiasaannya itu. Mintalah dia untuk menyampaikan dan menjelaskan apa yang tidak diingininya. Ajak si dia menyelesaikan masalah secara berkompromi. Jangan biarkan si dia diam dan pergi saat masalah belum selesai. Ini akan membuat dia selalu mengulangi tingkahlaku seperti itu, atau akan menjadikan sikap sedih sebagai senjata menutupi kesalahannya.

* Contohi tingkah laku
Sekiranya selalu bersedih, fenomena tersebut boleh menjadikan rutin dalam kehidupan sehariannya. Sesekali cubalah kamu melakukan hal yang sama. Apabila dia bertanyakan masalah kamu, inilah kesempatan terbaik untuk kamu menjelaskan kepadanya tentang suasana kurang nyaman saat memiliki pasangan yang terlalu sensitif.
Salah tutur kata mampu membuatkan si dia terdiam lantaran akan tersinggung. Cubalah jelaskan kepadanya bahawa kebiasaannya tersebut mampu merosakkan komunikasi dalam sebuah perhubungan kamu berdua.

* Beri pujian
Alasan si dia sensitif kerana dia merasakan kurang kepercayaan diri menghadapi segala kelebihan yang kamu peroleh, adalah jarang sekali berlaku. Apabila alasan ini menjadi penyebab atas sikap sensitifnya itu, tidak salah kamu cuba memujinya setiap hari. Ini membuat dirinya berasa dihormati dan sentiasa diperlukan.

Sumber dari :Ehoza

saye Punya lidah xley sebut huruf s...

Posted by Nurul Atiqah at 8:10 AM 2 comments Links to this post
salam satu malaysia..jeng2....
haha..kelakar kan tajuk entry kat atas...biasa lah kan,,dari kecik smpai sekrang..berbelit lidah2 nak sebut sebut
huruf s..banyak2 huruf,huruf tu lah paling susah sekali..
org cakap lau x ley nak sebut satu2 huruf tu lidah dy pendek dan lebar..
betol ke statement saye tuh...yang saye tau lidah pendek lah..
kadang2 ase malu tau bila org tegur sebutan s tu x betol...
kadang2 diorang gelakkkan kite..
terasa la gak kan..sebab sebelom ne,saye dah cuba praktis nak sebut2 betol2...
tapi x dapat gakk..
tapi xpe lh..saye akn cuba usaha nga lebig gigih lagi okeh...
caiyokk

Majlis Perkahwinan SM Nasa dan Marion Caunter Di Maldive..

Posted by Nurul Atiqah at 6:09 AM 0 comments Links to this post
Sumber Gambar:Beautifulnara

Puak Gay Malaysia Buka gereja

Posted by Nurul Atiqah at 6:04 AM 0 comments Links to this post

Source: www.beritasemasa.com

Awas--Lelaki boleh bunting..!!

Posted by Nurul Atiqah at 6:02 AM 0 comments Links to this post

Source: www.beritasemasa.com

Lepak sane..lepak sini...

Posted by Nurul Atiqah at 5:38 AM 0 comments Links to this post
salam satu malaysia...:) "ari ne semangat patriotik ne"
wah,,wah,,entry kali ne citer pasal lepak lak..hehhehe..
sbb lepak ugak la kadang2 bley mengeratkan hubungan silaturahim antara manusia dengan manusia..
cthnye,si polan ne lepak nga si mamat ne..lepah tu datang lak kawan si polan ne..lalu berkenalan lah kawan si polan nga mamak ne...hehe
lepak la paling best sekali lau ada mase lapang..
sbb lepak ne dapat hilangkan tension...
betol kah statement saye ne...lau betol sila like okeh..hehee
ada org cakap lepak ne membuang mase...mmg betol
tapi lau lepak cakap bnda yang berfaedah,xpe lah gak..
lau lepak yg buang mase ne,lepak yang lebih banyak cakap mengarut ne..
sume yang saye cakap dia tas..di atas pemerhatian di sekitar saye..
sbb saye pon suka lepak gak..hehehe..
tapi ape2 pon,jum lah lepak kat blog saye..insya ALLAH..lau saye x bz..saye kan layannye korang sume okeh....Thanks:)

Saye sudah kehabisan wang...dan Hati saye sedih...

Posted by Nurul Atiqah at 4:29 AM 2 comments Links to this post
salam...
sob..sob..sob..sedih an...tajuk entry punye pasal lah...sob..sob..
wang habis,badan dapat penat sbb tgu bas lame sangat..lepas tu jam jalan...
cerita pasal duit saye yg dah abis tuh..hari ne saye dan sepupu saye g la shoping kat kbmall kota bharu...
huhu..mula2 sampai tuh,terus g pusat boling...hehe..sonok ah..sbb yang ne sepupu yang belanje...
maen la boling dengan seronoknye...fuhh..penat tangan saye...angkat bola berat..
lepas p maen boling..dengan senang hatinye..teman la sepupu p carik bantal yang dy nak..
carik2 punye carik,banyak lah gak sapu bntal kat situ..haha..bantal saje dekat rm50 lebih..
yang ne pon pakai duit sepupu gak...lepas bayar je duit harga bantal tuh...kitaorg decide la nak makan kat mcd
hehe..kat mcd pon dah abs rm28...saye kena blnje sepupu saye sbb dy dah belnje saye tadi maen bowling
dan bantal comel saye tuh..hehehe
bakinyee tinggal lah Rm21...hehehe..
sebelom pergi tuh,ayah dah bagi Rm50...ayah pon berkatala cam ne"angah,jimat la cikit duit tu"
huhu.hati berkata:alamak duit tigal rm 20..cam mane neh...
lepas g mcd tuh..kitaorg g la parkway sbb sepupu nak beli bntal kat adik dy..
tanpa diduga dy beli tedybear untuk "kawan" dy...dan total tadi rm82..sepupu punye duit ada rm60..huhu..dalam hati saye berkata,ingatkan dy nak beli bantal jerk..upanye nak beli tedybear..
huh,dah lah dy suh saye berpakat nga dy jgn bgtau kat parent dy...saye ne dah bnyk bg alsan x nk berkompromi nga dy...alih2 saye ugak kena marah kat parent dy sbb berpakat pasal beli tedy bear..saye ase
macam nk bgtau je parent dy pasal ne..tapi tadi dah berpakat..huhuhu..
tersepit antara dua keadaan...dah la duit abis..nak jana duit macam mane ne..nak kerja xsempat..xde mase
huhu...sabar je lahh..esok lusa,nampaknye kena pinjam duit la nampaknye..
sedih ah..sob..sob..bila lah nak bnyk duit ne....
korang tolong la bg tip untuk jimatkan duit okeh...saye berharap sangat...

Sunday, January 30, 2011

perkara-perkara pelik yang berlaku di Malaysia..

Posted by Nurul Atiqah at 7:48 PM 5 comments Links to this post
salam....
Kali ne entry aq pasal perkara2 pelik yang berlaku dekat rakyat kat Malaysia neh...
  1. Rakyat malaysia sanggup menghabiskan duit diorang semata2 nak undi artis kesayangan dy...cthnye artis yang masuk rancangan realiti.....Berbaloikah pe yang diorang dapat..lau menang pon,dyorg x contact pon kat kite an...makin lupa diri adalah kan.....
  2. Budak2 sekolah,lau hafal lagu,no satu...mudah nak ingat..tapi lau hafal bab sejarah,geografi,mula2 la cari bantal nak tido,terkial2 nak hafal
  3. Sekarang,banyak kes rogol dan mencabul kehormatan..tetapi kenape kat kedai maseh berlambak lagi pakaian yg seksi,nampak paha..nampak dada tuh..
  4. Yang peliknye,bila faizal tahir buka baju kat konsert ari tuh,kena gam oleh pihak artis..tapi artis perempuan pakai seksi..x kena gam pon..biarkan je la...
  5. Mat rempit,samseng jalanan...lepas ne x tau dah nak bagi ape name kat budk yang suka bawak motor secare haram ne...
  6. Orang laen x nak cari dan tgk hantu..tetapi sekarang ne dah ada rancangan nak cari hantu dan tgk hantu..x kah pelik tuh..
  7. Kenape org sekarang suka wat cerita hantu..xde cerita laen kah nak buat..hantu jugak la dy cari...
  8. Pemain bola sepak senang2 je dapat duit..penuntut ipta kena cari nak dpatkan duit...


Pemandu tidak sanggup memb

sharing is caring...

Posted by Nurul Atiqah at 3:37 PM 0 comments Links to this post
salam....
i like my statement...sharing is caring....
tapi betol ke statement ne...korang penah cuba x...
share ape ek???
MINUM AIR KA...
KONGSI PAKWE KA..
KONGSI MAKANAN KA..
p/s:yang penting sharing is caring okeh...

Koleksi Gambar Pelik

Posted by Nurul Atiqah at 7:18 AM 10 comments Links to this post
p/s:haha..kecian kat laki..tilam katil pon jadi lah..haha

p/s:lelaki ne memang pelik..gosok badan sendiri...

p/s:hahaha..cian kat budak ne..mesti parent dyorg yg wat ne...

p/s:seram sih aq tgk pic ne...euiii

p/s:haha..pelik aq tgk gg dy..cammane bley tumbuh cam tuh...
Gambar geli2 sikit..hahaha


Header terbaru saye...

Posted by Nurul Atiqah at 6:21 AM 0 comments Links to this post
salam...
Inilah header terbaru saye...

Fuhhh..memang penat untuk menyiapkan header ne..ia memakan mase satu jam lebih
tapi berbaloi ah..sebab hasil tangan saye sendiri..
nak buat header ne,kena la pakai photoshop..photoscape dan picnik..hehehe..
saye tau header sye x la cntik macam header bloger2 yang laen...
tapi bila sye tgk header ne..saye ase macam ada satu kepuasan..
sebab ia berjaya dihasilkan...
kini saye dah pandai serba sedikit tentang nak buat header ne..
tapi saye terpakse lah kena install photoshop kat notebook saye...
ne pon pakai laptop yang adik punye...
lau nak dibandingkan nga bloger lain..dyorg lah punye header paling cantik sekali..
saye suka tgk diorang punye header blog..lagi hebat dari saye ne..
saye ne baru je permulaan nak belajar wat header blog ne..
tapi ape2 pon,teruskan usaha saye untuk mencapai tahap membuat header yang lebih baek  sebelom ne
caiyokkkk.....

Saturday, January 29, 2011

Posted by Nurul Atiqah at 2:59 AM 0 comments Links to this post
SHAH ALAM: Mahkamah Majistret di sini, semalam, memerintahkan wanita Myanmar yang didakwa membunuh bayinya yang baru dilahirkan dengan menikam bertubi-tubi di tandas rumahnya, Selasa lalu diperintahkan dihantar ke Hospital Bahagia untuk pemerhatian selama sebulan.
Majistret Zilfinaz Abbas membuat perintah itu terhadap Nuraishah Abdullah, 23, selepas membenarkan permohonan dikemukakan Timbalan Pendakwa Raya, Zara Aina Mohd Zawawi. Terdahulu, Nuraishah yang memegang status pelarian Suruhanjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu bagi Orang Pelarian (UNHCR) hanya mengangguk faham selepas pertuduhan terhadapnya dibacakan. Bagaimanapun, tiada pengakuan direkodkan daripada tertuduh. Mengikut pertuduhan, wanita itu didakwa membunuh anaknya di rumah bernombor 4, Lot 9902, Batu 4, Kampung Jawa, dekat sini kira-kira jam 9 pagi, Selasa lalu. Dia didakwa mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan. Ketika dihadapkan, ibu muda itu yang masih dalam pantang kelihatan lemah hanya duduk dalam kandang tertuduh dan meminta penghawa dingin dimatikan seketika atas alasan tidak tahan sejuk.

Dia yang memakai baju-T dan kain batik dilihat termenung panjang dan sesekali mengalirkan air mata. Zilfinaz menetapkan 28 Februari sebagai tarikh sebutan semula kes sementara menanti laporan perubatan. Rabu lalu, akhbar melaporkan seorang ibu tergamak menikam bertubi-tubi bayi perempuan baru dilahirkannya sebelum mayat bayi malang itu ditemui dalam tandas di rumah panjang di Kampung Jawa, dekat sini.
Mayat bayi cukup sifat itu ditemui jam 12.45 tengah hari oleh sepasukan polis sejurus menerima panggilan kecemasan daripada jiran yang curiga dengan tindakan wanita itu berkurung seorang diri dalam rumah.

Hasil siasatan, polis mendapati, wanita itu baru melahirkan bayi kira-kira jam 9 pagi pada hari sama. Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Zahedi Ayob berkata, ketika polis tiba di rumah itu, bayi berkenaan sudah meninggal dunia, ditemui terbaring atas plastik dengan kesan tikaman di badan, manakala kawasan itu dipenuhi kesan darah....
(dipetik dari myMetro )


(perempuan agaknye gila meroyan tahap kritikal sampai sanggup bunuh bayi...x pon dy xnak kat bayi tuh..lau x nak sekalipon.x yah lah bunuh..bayi tu x bedosa..bagi kat org pon x pe gak)

Friday, January 28, 2011

Budak2 zaman sekarang......

Posted by Nurul Atiqah at 8:48 PM 0 comments Links to this post
x reti nak hormat org yang lebih tua...xde didikan agama...
tunjuk F**k lagi kat org tua...cian kat makcik tuh

Inikah wanita yang baek akhlaknye...Dasyat sungguh tgk perempuan gaduh ne..
ne laen x bukan mesti sbb berebutkan org laki...biasa kes mcm tu  lah kat sekolah...
mengalahkan org lelaki remaja  perempuan zaman sekarang ne....

aishh..budak kecik sekarng pon dah pandai isap rokok...
ape lah nak jadi nga budak2 sekarng ne..


Layak kah aq jadi MANAGER LADANG???

Posted by Nurul Atiqah at 8:34 PM 4 comments Links to this post
salam.....
hehe..i like this statement....
layak ke x layak..aq nak usha ugak jadi manager ladang..hahaha
biarlah aq org perempuan yang pertama jadi manager ladang kat  Malaysia ne
hahaha..tinggi cita2 aq ne...nak jadi manager ladang...
haha..aq nak bukak estet aq sendiri...bley lah jadi manager kan...betol x??
lau x bukak estet sendiri..xkan ley jadi manager kan...
aq punye jurusan DIPLOMA PENGURUSAN LADANG..
jadi memang lah sesuai lau aq nak kerja kat estet pon...
tapi zaman sekarang org x pilih pekerjaan yang dyorg belajar mase kat u dulu an...
sbb zaman sekarang susah nak dapat pekerjaan
silap2 ari bulan tanam anggur belakang umah..hahaha
mintak2 aq dijauhkan daripada pekerjaan tanam anggur tuh..
sbb tu lah kat Malaysia ne ramai yang menganggur...
xde pekerjaan..nak masuk kerja kena ada syarat2...setakat ada ijazah...bi pon x pas..
dyorg x amik gak..memilih sangat dyorg tuh..hehehe
yang penting lau nak dapat duit bnyk..kena la pndai berniaga...
.petua dari aq lau nak dpat duit bnyk...
Manager Ladang+Businesswoman...
ok x..hahaa..ape2 pon aq nak belajar dulu..nak capai cita2 aq...
caiyookkk dan terjahhh..

Jum BBQ....^_^

Posted by Nurul Atiqah at 8:20 PM 0 comments Links to this post
salam....
mOh kita pakat p wat bbq kat umah saye...haha...sape nak sponsor..sila angkat kaki okeh..haha..
ari ne mood terasa nak bbq lah..cewahh..tapi duit xde..sape lah yg nak tolong sponsor ne..erm..moh kita cari okeh...hehehe..ari ne terasa cam nak makan ayam bakaq..ikan bakaq..sotong bakaq dan udang bakaq lah...
tersasul lak cakap loghat kedah ne..hahah..biasa lah nak nak jadi org kedah an,,
bbq korea punye....bestnye lau dpat makan an..
nak makan benda,kena tunggu kocek penuhh...
alahaiiii.....

tapi xpe lahh...bbq murah punye kan ada..an..an..an..slurpp...air liur mula meleleh ne..hahaha
mengidam punye nak makan ayam bbq ne..kite wat pdas2..hahaha...
hahaha..kasi berasap punye bbq ne...hahaha..pedas2...
tapi xpe lahh..saye akan usahakan nak makan ugak ayam bbq ne..
hahaha..ape2 pom...layan dan terjahhh..wahh..cam melodi lak..

Thursday, January 27, 2011

Belajar Cakap Tganu....(lawak gile video ne)

Posted by Nurul Atiqah at 11:22 PM 0 comments Links to this post

Saye budak nakal???

Posted by Nurul Atiqah at 10:26 PM 1 comments Links to this post
salam...

Saye memang budak nakal...ehee
itu zaman saye kecik2 daa...
zaman beso2 ne saye budak baek okeh...
tapi yang saye peliknye,budak nakal yang ne paling takut kucing..
kahkahkah..ramai gile yg gelakkan saye sebb saye takut kucing..kelako sangat yer,,
hehehe..sampai sekarang saye masih takut kucing..pantang je ada kucing,saye larik..
pantang je kucing kejor saye..saye nak jerit..
ape lah saye ne an...budak nakall..tapi saye takut kucing...
dulu saye suka panjat pagar umah saye..haha..
pantang nampak pagar..panjat..kekadang wat aksi monyet menggaru gatal...
masih ingat lagi perkara ne..hehehe..
bila masuk sekolah rendah,saye suka bergaul dengan kawan laki..saye ne jenis gans sikit..
pantang je org laki buli saye..saye suka sepak kaki laki tuh..hahaha
seni mempertahankan dirii..cewahh..saye suka bergaul dengan lelaki..sebab tu sye nakal..
saye suka usik kawan perempuan saye..yang takutkan lipas..
saye amik lipas dan sye letak dalam pensil box dyorg..hahaha..
saye jaatkan..hahaha..tapi bila turn saye lak...hehee..dyorg kan tau sye jenis takutkan kucing..
dyorg amik kucing tuh letak dekat muka saye...hahahha..ape lagii,
bukak langkah seribu lahh..lari lintang pukang..smpai terlangar kerusi dan meja..haha..
ramai yang gelakkan saye...
lepas pada peristiwa tuh...saye dah jadi budak baek...hahaha...lau bab kucing,memang saye elakkan..
sekarang saye dah x buli org..hehehe..saye jadi budak baek...:)
ape pon,korang jangan jadi budak nakal tau..hehehe

Gejala sosial dikalangan remaja....

Posted by Nurul Atiqah at 7:14 AM 0 comments Links to this post
salam....

             Terlintas lam pikiran saye nak buat entry ne..sbb saye tgk di kalangan remaja memang banyk berlaku gejala sosial terutama remaja lelaki dan perempuan..Skrang kite bley tgk depan mate kite je bnda ne berlaku..
Remaja sekarang banyak dipengaruhi dengan perkara2 yang negatif...Saye tau x sume remaja berkelakuan mcam ne...Sestengah pihak je yang terlibat...Saye juga ingin berkongsi ape yang saye rase tentang gejala sosial dikalangan remaja sbb sye pon remaja ugak..macam dyorg tuh..
hehe biasa lah remaja kan..perasaan nk bebas tu ada...kadang2 diorg tersalah pilih kawan pon ada...
Sekarang yang paling hangat ialah video lucah lahh...dah bnyk tersebar lam internet..lau tgk pon kebanyakan budak sekolah...especially perempuan...
jangan lah tiru.!!!!!

Remaja lelaki biasa terlibat dengan rempit...dadah...mencuri...
saye xpaham kenape sume bnda ne terjadi...
umat akhir zaman..macam2 blh terjadi an...

insaflah wahai mat rempit yang ada kat sane...
rempit2 ugak..jangan mati katak sudah lah...!!!

JUM..BANTERAS GEJALA SOSIALL....

cehh...semangat tol aq ne..ape2 pon aq harap aq dan sume kawan2 aq x terlibat okeh..hehehe

Wednesday, January 26, 2011

Gadjet NIKON

Posted by Nurul Atiqah at 9:20 PM 0 comments Links to this post

Nikon D80




NIKON D40


D3000

Monday, January 24, 2011

Couple..couple..couple...

Posted by Nurul Atiqah at 8:50 PM 0 comments Links to this post
Adakah kite sebahagian darinye????

Saye rase betol...hehehe..biasalah..remaja zaman sekarang,dah jadi trend lau bercouple ne...
lau x de pasangan couple,mesti kena ejek nga kwan2 yang dah ada couple ne kan...
betol x????
Budak2 sekarang kan dah advance..umo baru darjah 6 dah pandai couple kan...
Renungkan lah...
Benarkah kite dalam mengejar cinta yang bleh dikatakn cinta monyet(kalau remaja la)
Bemulalah al cerita pasal couple ne:
-bermula dari bersahabat
-sms/facebook
-petemuan diatur
lepas tu keluar berdua duaan
-berpegang tangan
-madah cinta yang romantis....

betol kan pe yang saye cakap di atas..kadang2 terpiki jugak..saye pon same cam tu gak..
banyak pengalaman yang mengajar saye dalam erti cinta ne...kadang2 kenape lah bley terjebak lam cinta...
tapi ape2 pon.ne pesanan khidmat dari penaja..hehehhe
Bercinta biar la cara yang betol k....

Friday, January 21, 2011

Sesat Dalam Rindu(damasutra)

Posted by Nurul Atiqah at 9:40 AM 0 comments Links to this post
Ku resah mencarimu dengan akal
Dengan bersama sifat-sifat pinjaman
Kau ku rasakan semakin menjauh
Tersesatlah aku dalam rindu mu
Ku satukan firasat mencari mu
Dan ku terlontar di penghujung alam
Kau masih tidak dapat ku jejaki
Betapa malangnya nasib ku
Kerana mu ku tinggalkan segalanya
Sendiri aku terpedaya
Punya akal dan firasat yang tidak ke mana
Hanya jalan yang sengsara
Zahir musnah bagi yang mimpi
Zahir ada rahsia mencari
Lalu ku selami di dalam diri
Dibawa arus nafas ku
Asal serah janji dahulu
Mula hidup pasti mula cinta
Engkau kasih ada di sini
Engkau kasih ada menanti
Kau kasih aku jua kasih

Kau mawaku(2by2)

Posted by Nurul Atiqah at 9:35 AM 0 comments Links to this post
Kau mawarku
Juwita kalbu
Gadis yang ku rindu
Kau remaja menawan hatiku
Merayu jiwaku
Kau teruna
Rangkai nyawa
Lampu hati beta
Mestikah pergi jauh kembara
Ku terbayang jua
Bila engkau hilang di mata
Tidur nyenyak ku tak bisa
Ku terkenang wajahmu dinda
Hancur kerna
Kau Juwita/teruna
Mawar putih
Suci murni
Pujaan jauhari
Senyumanmu yang menawan hati
Gadisku pertiwi

Sofia Jane(black mentor)

Posted by Nurul Atiqah at 9:33 AM 0 comments Links to this post
Kau ibarat permata di dalam hiasan kaca
Yang tak bisa disentuh
Namun hanya boleh dipandang
Ingin sekali ku sentuh, ingin jua ku memiliki
Kau selalu membuat hatiku merasa berat
Dan kau yang selalu ada saat semua pergi
Bagaimana mungkin
Untuk kau mengerti
Kini telah ku sedari
Mimpiku tak bererti sendiri
(Korus)
Seandai kau tahu, apa yang ku mahu
Mahukan dirimu ‘tuk mendekatiku
Dan aku tak bisa memaksa dirimu
Walau dalam tidur ku kan menantimu hingga akhir nanti
Kau selalu membuat hatiku merasa berat
Dan kau yang selalu ada saat semua pergi
Bagaimana mungkin
Untuk kau mengerti
Kini telah ku sedari
Mimpiku tak bererti sendiri
(Korus)
Seandai kau tahu, apa yang ku mahu
Mahukan dirimu ‘tuk mendekatiku
Dan aku tak bisa memaksa dirimu
Walau dalam tidur ku kan menantimu hingga akhir nanti

Jahat(stacy)

Posted by Nurul Atiqah at 9:30 AM 0 comments Links to this post
Aku sudah serik bercinta
Kerna asyik berakhir dengan kecewa
Tapi sejak hadirnya dia
Semua sistem kawalan kini terdedah
Kepala kata jangan gelojoh (no)
Hati pula kata pergi (go baby go)
Benarkah cinta itu buta
Kerna tak nampak apa selain dia
(Korus)
Aku aku, bagaikan sudah terkena mantera cinta
Dari manakah kau datang menyerang
Diriku diriku yang disangka kebal
Oh jahatnya kamu, jahatnya kamu
Engkau engkau, penyebab diriku terigau-igau
Kini ku terbayangkanmu hampir setiap waktu
Ku mahu ku mahu denganmu selalu
Oh jahatnya kamu, jahatnya kamu
Apa agaknya sudah jadi
Pada ikrar untuk tak bercinta lagi
Walaupun belum bersedia
Tapi hatiku mendesak dan menggesa
(Korus)
Aku aku, bagaikan sudah terkena mantera cinta
Dari manakah kau datang menyerang
Diriku diriku yang disangka kebal
Oh jahatnya kamu, jahatnya kamu
Engkau engkau, penyebab diriku terigau-igau
Kini ku terbayangkanmu hampir setiap waktu
Ku mahu ku mahu denganmu selalu
Oh jahatnya kamu, jahatnya kamu
Jahat budak jahat (Dah terkena)
Terkena demam cinta (Jahat budak jahat)
Dah terkena
Terkena demam cinta (Jahat budak jahat)
Jahatnya kamu..
Jahatnya kamu..
(Korus)
Aku aku, bagaikan sudah terkena mantera cinta
Dari manakah kau datang menyerang
Diriku diriku yang disangka kebal
Oh jahatnya kamu, jahatnya kamu
Engkau engkau, penyebab diriku terigau-igau
Kini ku terbayangkanmu hampir setiap waktu
Ku mahu ku mahu denganmu selalu
Oh jahatnya kamu, jahatnya kamu
Oh jahatnya kamu
Jahatnya kamu

Tip-tip nak berdating ngan Lelaki...(4 gurlz)

Posted by Nurul Atiqah at 3:19 AM 0 comments Links to this post
salam....

             saye ada tip untuk korang,teutama gurlz..hahahha....ini punye pengalaman saye k...harap korang terhibur...
  1. Pakaian kena kemas..jangan nampak selekah...
  2. Lau bleh pilih la tempat yang ramai org..jangan tempat sunyi...
  3. jangan pakai pakaian yg menjolok mate...bahaya tuk perempuan..
  4. jaga la tatasusila dengan lelaki...nnti dy x mau buat bini..hahaha
  5. makan jangan gelojoh...nanti lelaki larii
  6. mase dating nga laki...bagi la tumpuan kat dy..jgn pandang kat laen...laki x suka
  7. lau nk dating nga laki,kena la buat temu janji dulu..nnti takut laki korang sibuk...lau nk g dating.jangan pakai kasut tinggi,nanti patah tumit..malu korang..especially first date.
setakat ne dulu...nanti saye akan bgtau lagi tips yang laen k...:)
 

Saye tade kerja.....

Posted by Nurul Atiqah at 1:24 AM 0 comments Links to this post
salam...
              
            hahaha....saye memang la xde kerja an..sebab saye masih student lagi.....:)
saye ingat nak cari kerja untuk penambahan modal di dalam bank saye yang makin hari makin berkurang...
sekarang saye masih pikir...apekah perkerjaan yang paling sesuai untuk saye??
  1. adakah sesuai jadi tukang jaga kaunter kat mcd??
  2. adakah sesuai jadi tukang jaga kaen kat supemaket??
  3. adakah sesuai jadi tukang sapu kat kfc ke???
  4. adakah sesuai jadi bussineswoman part time jual topap kat hostel???
  5. Adakah sesuai jadi tukang kutip tin tepi jalan???
hahahhaa...banyak sangat pekerjaan yang aq pikir ne..tapi x tau yg mane tebaik...
biasala kan..sbgai student kena la carik duit lebih an...xkn la nk berharap kat parent semata2 an..
ape2 pon..nanti sye akan pilih pekerjaan yg baek punye untuk saye...
lau bekerja tido 24 jam,x dapat hasil gak an...
orang yang xde kerja akan cari keja,orang yang dah ada kerja akan selalu mengelak dari buat kerja kan...
pikir2 kan lah...:)

My Blog Is Simple

Posted by Nurul Atiqah at 12:30 AM 0 comments Links to this post
salam....

          BLOG saya adalah MILIK saya k..hahahha...ok x ayat saya..:)...well blog saya adalah simple...
saye x suka menyerabutkan sangat dalam blog saye ne....
tapi nak manage satu2 blog ne memang agak susah....
nak jaga tulisan..nak jaga tuh..nak jaga ne..
saye x nak la wat satu2 benda ne dengan syok sendirinye...
kena la pikir hati dan perasaan org laen..kan..kan..
saye ne masih baru lagi dalam blog ne...masih lam belajar lagi cm mane nk manage blog ne
sye perlukan sokongan dari korang semua...
saye pelukan penambahbaikan blog saye ne..
saye terima komen korang semua
sebab ia untuk kebaikan saye dan blog saye ne....
saye suka berblog ne sejak tahun lepas.....
sebab blog la sye dapat cerita pe yg terjadi di sekeliling saye ne...
ape2 pon....saye akan cuba terbaik....
harap korang suka kat blog saye ne.....
insya ALLAH....saye akan selalu update blog saye ne...

Thursday, January 20, 2011

Secawan Nescafe...Bersama....Saye...

Posted by Nurul Atiqah at 11:47 PM 0 comments Links to this post
salam....

         Selamat Petang...Bersama nga saye..hahahaha....secawan nescafe nga saye,,saye ne petang2 kena ada nescafe depan saye...sedap x nescafe tuh....hahaha..nescafe yang tebaru tuh...yang buih2 lebih halus...
(nak pomote nescafe ne)
korang tau x,semalam aq minum nescafe,perghhhh effect dy bapak ah..aq x ley nk tido malam tadi..hahaha
bila aq x ley tido..ape lagii.....
BLOG..BLOG..BLOG..BLOG..
Aq mengadap ah my lappy aq ne sampai kul 1 lebih.pg...
disebabkan nescafe aq bgn lewat pg tadi...senget an..ahaha..dah la
aq kena g ladang dan kena ada kat ladang sebelom kul 7...
mengantuk pagi tadi..memang x yah cakap lah..tahan je lah...
tapi yang penting aq hepi...
Happy An..An...:)

Diet..diet...diett..

Posted by Nurul Atiqah at 8:26 PM 0 comments Links to this post
salam....
Ini punye entry.....nak menceritakan bahawa aq nk kurus..hahaa...aq jeles tengok org laen kurus..
aq pom nk jadi mcm diorang gak...tapi aq ne kan pemalas,,nak joging dan exercise pon x nak..hahaha..
kate nak kurus kan..dah la kuat lak tidonye....
tapi xnk jadii mcm nee....hahaa^_^

oleh itu,aq terpaksa la menutup mate ku apabila lalu kat tempat ne...
Mcd my paveret place....huwaaaa:(

Aq memang suka makan burger mcd..tapi skarang aq dah kurangkan makan....sob..sob2...
ape pon aq akan wat yang terbaik tuk diet ku ne..kekekee...

TIP-TIP UNTUK NAK KURUS:)
1)Amalan pemakanan diambil kira dan juga penting tau....
2)Pengambilan makanan protein dan karbohidrat dan protein pada mase yang same..
3)Jalan pintas tuk kurus ialah ambil diet...hahaha..kang senang...0_o

Selamat berdiet k....:)

Ade Aku Kisah..???

Posted by Nurul Atiqah at 8:01 PM 0 comments Links to this post
Ada aq kisah pasal engkau...???

                      Nape engkau sibuk2 sal aq ne???aq x amik tau pon pasal engko...hahaha.....ne la ayatt tuk org yang suke bz body sal org laenn...dyorg memang xde kerja agaknye..Hari2 nak mengumpat sal org laenn..cite keburukan org laenn...Ne la masyarakat nk akhir zaman..Kerja nye..".pssttt..kenape nga dyorg tuh???"
Kebanyakan wanita lah yang suka mengumpat....ape nk jadi lah nga wanita sekarang???pantang je xde kerja
mulalah psttt nga kwan2...mula2 bercerita..lepas cerita makin seronok,jadi mengumpat lak...
kesian org yang kena diumpat tuh..x pasal2 jadi mangse dyorg yang suka mengumpat..
walaupon aq seorg wanita...tetapi aq selalu mengelak dari mengumpat org laen..
sebab aq x suka amik port nga dyorg tuh...dapat dosa ada lah...yg kena umpat tuh free je dapat pahala.
Oleh itu..jauhi la dari perbuatan mengumpat tu..x kira jantina la..sebab lelali pon ada jgak yang suka mengumpat....
JANGAN MENGUMPAT OK..:)

Selamat Pagi Malaysia

Posted by Nurul Atiqah at 7:37 PM 0 comments Links to this post
salam

              Opss...sori2 korang..aq terlambat nk ucap selamat pagi malaysia....hehehe...aq baru je lepas balik kelas ne....fuhh..punye la letih ari ne...hehee..tapi ape2 pon aq amat seronok ari ne..belajar benda baru..yang xpenah aq buat sebelom ne...ari ne aq wat kerja kat taman herba...ini tempat aq paling suka sangat...sebb kat sini aq bley belajar banyak tentang herba yang aq x tau...hahaha..
biasanye lau aq duk kat taman herba....
aq akan mengtapaukan herba2 yang da kat situ...
tapi biasanye aq suka amik pokok lidah buaya...sebab bnyk khasiat guna lidah buaya ne...
POKOK LIDAH BUAYA...:)

KHASIAT LIDAH BUAYA....
1)Dapat mengurangkan jerawat kat pipi dan kawasan muka....
2)Dapat menghilangkan bisul
3)Dapat menghilangkan parut luka di tangan atau dikaki...
4)Lidah buaya juga boleh dijadikan jus untuk mengawal kencing manis..tekanan darah tinggi..


Lau korang mempunyei pokok lidah buaya kat umah korang..sila roger2 kat aq yer..sebab
aq memerlukan benda tuh..hahaha..umah aq x ley nk tanam..nanti kambing ragut pokok tuh..
eh x ingat..kambing mane makan lidah buaya..nnti kambing jadi buaya..hahaa..

Nescafe.....OH NESCAFE

Posted by Nurul Atiqah at 9:38 AM 1 comments Links to this post
NESCAFE....
kenape kau bnyk keburukan nescafe????
setiap kali aq minum air kau,mesti aq xley nk tido....
kenape kau diciptakn nescafe...
aroma kau membuatkan aq terasa nk minum kau nescafe...
NESCAFE OH NESCAFE...
setiap 24 jam aq terbayang kat kau nescafe..
nak g kelas aq minum kau nescafe..
setiap mase dan saat aq xley nk lupakan kau nescafe..
haha...aq cuma nk bgtau kat kau nescafe..

I LOVE NESCAFE....:)

Faceboo..oh Facebook

Posted by Nurul Atiqah at 8:51 AM 0 comments Links to this post
salam....
  facebook...ohh facebookk....
kenape lah kau nk tutup dah...
aq rase mcm x puas je nak maen facebook...
aq rase mcm nak melutut je jangan la tutup facebook...
hahaha...
buat kerja gile sampai nk melutut depan Mark tuh..
wahh..sanggup aq berenang lautan...cewahhh
macam nk kejar je org tuh...
facebook..oh facebook
aq ne macam dah ketagih nga facebookk
ari2 aq bukak facebook..
facebook lah jadi peneman aq setiap malam
aq tido pon nga facebook kat tangan..hahaha..
aq giler kat facebook...
facebook..oh facebook..
jangan lah kau tgalkan aq...
sape lak nak jadi kawan aq lepas ne...
ohhhh FACEBOOK SYGKU...
^_^ :(

Wanita Kaki POSING

Posted by Nurul Atiqah at 7:34 AM 0 comments Links to this post
Salam....

             Hahaha....wanita zaman sekarang memang kaki posing..sape setuju sila LIKE???hahaha...pantang je jumpa cermin,mesti lekas nk amik gambar...
pantang je jumpa tandas..mesti nk amik gambar...
kat mane2 pon,mesti nk amik gambar..
Itu lah wanita zaman sekarang....
Ye la..tepon korang sume canggih2 blake...Tapi Aq x jeles pon..hahaha..^_^
Sebab aq pon kaki Posing gak...hahaha..
Ini Kawan2 Mate AQ...haha....

kaki POSING....:)

Aq Kaki posing..^_^

Kehidupan AQ Di Jengka...

Posted by Nurul Atiqah at 7:18 AM 0 comments Links to this post
Salam...

          Aq nk bercerita pengalaman pertama kat Jengka Pahang ne....Sebab sebelom ne,aq x penah menjejak kaki kat Jengka ne...hahaha
korang tau x...first aq jejak kaki kat pahang ne..memang aq terkejut ah...nak masuk area jengka ne
penuh ah dengan ladang kelapa sawit..kiri kanan jalan penuh nga kelapa sawit...
Bila aq tengok...aq rase teruja tau...hehehe
ye lahh...aq belajar pon lam bidang pertanian...
bila aq tengok kelapa sawit..makin la aq teruja nk belajar bersungguh2...
Pertama kali aq menjejaki bumi Jengka ne pada tahun 2010..
bersamaan 26hb June 2010...
Aq dapat smpai kat Jengka ne pon sebab aq telah berpeluang untuk melanjutkan pelajaran kat 
Uitm Jengka Pahang ne...
UITM KAMPUS JENGKA

HEHE...pape pon aq seronok duk kat Jengka ne...Jengka sekarang dah makin membangun...
Dah ada highway..dah ada KFC((yg ne paling penting...hahahaha(^_^))
Tapi ape2 pon...aq bersyukur dapat melanjutkan pelajaran kat jengka...alhamdulilah..kehidupan Yang tenang..tiada kesibukan cm kat KL tuh...
Jengka is the best PLACE...:)

My BFF

Posted by Nurul Atiqah at 6:57 AM 0 comments Links to this post
Salam...

        Dah lama aq x singgah kat blog aq ne....hehehe..biasa lahh..sibuk dengan asggment..
kali ne aq nk bercerita tentang my BFF....wah..wah..wahh..sejak masuk ne..ramai lak bff aq ne..
biasa la kan..bila kite duk kat ipta ne..kena lah ramai cari kawan2..
lau duk sorang2..nanti org gelar kite katak di bawah tempurung tau...
skrg ne aq nk perkenalkan my bff aq.....
ini dy my bff....cantikkan orgnye...:)
name dy Norfazida...
i call her IDA....

Pertemuan pertama sye nga dy mase kami same2 daftar kat kampus Jengka tuh...
mase tuh jumpa nga dy kat bilik lecture..
saye rase berbangga sebb dapat kenal nga dy...
ye lah..dy lah org pertama yg sye temui...cewahhh
kami bersama sudah dua semestar...
dimana dy berada..disitu lah sye ada...
kami ne dah mcm adik beradik tau....
cuma tido je x sekali..hahahhaa...
ape2 pon...

I LOVE U FAZIDA:)
HOPE KITE XKAN BERPISAH.....
 

Miss TiqaH punye BLOG Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise