Sila Tgalkan LINK anda Disini

Friday, April 27, 2012

haha...komen pic ne^^

Posted by Nurul Atiqah at 5:48 AM 0 comments Links to this post

Realiti kehidupan manusia

Posted by Nurul Atiqah at 5:45 AM 0 comments Links to this post

Gelagat perempuan sekarang^^

Posted by Nurul Atiqah at 5:43 AM 0 comments Links to this post

jum makan.nyum2

Posted by Nurul Atiqah at 5:41 AM 0 comments Links to this post

Lena Tido Org ini^^

Posted by Nurul Atiqah at 5:37 AM 0 comments Links to this post

Tolong menolong amalan mulia^^

Posted by Nurul Atiqah at 5:35 AM 0 comments Links to this post

latihan sebenar untuk menjadi juruterbang tentera

Posted by Nurul Atiqah at 5:34 AM 0 comments Links to this post

Tahniah..Hattan kini bergelar sebagai Datuk

Posted by Nurul Atiqah at 2:16 AM 0 comments Links to this post

Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah Sultan Ahmad Shah mengurniakan Darjah Kebesaran Mahkota Pahang Peringkat Kedua, Darjah Indera Mahkota Pahang, (DIMP) dan gelaran Datuk kepada Hattan atau nama sebenarnya Mohd Sukri Shahabudin di Balairung Seri Istana Abdu Bakar, Pekan, sebentar tadi.

credit-Zon Artis

Ada berani ke??

Posted by Nurul Atiqah at 2:10 AM 0 comments Links to this post

Hadiah Hari Guru

Posted by Nurul Atiqah at 2:04 AM 0 comments Links to this post
Suatu pagi di dalam sebuah kelas 4 Slow, di sebuah sekolah rendah, di kawasan pedalaman. Cikgu sedang memberikan cadangan kepada murid-muridnya tentang hadiah sempena Hari Guru esok.


Cikgu: Saya tak kisah apa-apa jenis hadiah yang kamu nak berikan.


Murid: Tapi cikgu, hadiah yang macam mana?


Cikgu: Cikgu cadangkan begini, jika bapa kamu penanam jagung… jagunglah hadiahnya, jika nelayan, ikan pun boleh..


Murid-murid: Ohh…. begitu..


Keesokan harinya, penuh meja cikgu itu dengan pelbagai hadiah… macam-macam ada. Tersenyum lebar cikgu ….


Hah, kenapa kamu berpeluh ni Mamat? Datang lewat pulak!


Mamat: Usung hadiah cikgu… tu ada kat luar kelas.


Cikgu: Ya.. Allah, batu nesan Mat?????


Mamat: Ha….aaa (dengan bangga)


Cikgu: Ayah kamu kerja apa?


Mamat: PENGGALI KUBUR cikgu.


Cikgu: Patutlah.

Harga Sebuah Cincin

Posted by Nurul Atiqah at 1:57 AM 0 comments Links to this post


Di kedai emas, ada seorang perempuan terkentut ketika menonggeng melihat cincin. Dia tersipu-sipu malu dan melihat sekeliling dan perasan ada promoter dekat belakangnya...

Promoter tu tanya la "Boleh saya bantu?"

Perempuan tu anggap promoter itu tak dengar la yang dia kentut jadi dia jawab "Berapa harga cincin ini?".

Promoter tu jawab, "Kalau tengok pun Puan boleh terkentut, saya pasti Puan akan terberak bila tau harganya".



Sape yang bergelar student mesti tahu kan^^

Posted by Nurul Atiqah at 1:39 AM 2 comments Links to this post

Fakta mengenai spiderman

Posted by Nurul Atiqah at 1:37 AM 0 comments Links to this post

Khas-khas untuk suami yang tercinta

Posted by Nurul Atiqah at 1:35 AM 0 comments Links to this post


Jum KIta Wat BERSIH^^,

Posted by Nurul Atiqah at 1:31 AM 0 comments Links to this post

Bagus lah sape yang buat poster ne...ahaha..:)

Wednesday, April 25, 2012

Boleh Ke Anda Hidup Tanpa Facebook^^,

Posted by Nurul Atiqah at 2:42 AM 0 comments Links to this post

Sila like lau setuju dengan statement sye ne...hehehe:)

10 INFO TENTANG BAYI YANG ANDA TIDAK TAHU

Posted by Nurul Atiqah at 2:33 AM 0 comments Links to this post
1. Sekitar usia 3 bulan, bayi mula menelan air ketuban dan mengeluarkannya kembali sebagai air kencing. Ini untuk melatih sistem pencernaan dan perkumuhannya. 

2. Bayi boleh menangis sejak di dalam perut lagi. Sekitar usianya 3 bulan, peti suara sudah mula terbentuk dan bayi sudah mula menangis tetapi dalam diam.

3. Seawal usia 4 bulan, bayi mula meneroka ruang di sekelilingnya. Dia mula bermain dgn tali pusatnya, menghisap ibu jarinya sendiri, berenang-renang, menendang sekelilingnya dan berpusing-pusing di dalam kantungnya. Tetapi lazimnya ibu yang baru pertama kali hamil tidak akan menyedari pergerakan bayi sehigga usianya 5 bulan. 

4. Ketika usianya memasuki 4 bulan, bayi akan mula tersedu untuk melatih sistem pernafasan. Bila bayi tersedu, ibu dapat merasakan getaran halus atau denyut halus di perut. 

5. Pada usia 5 bulan, bayi mula memberi reaksi kepada bunyi di luar perut ibunya dan akan menutup telinga dengan tangannya sendiri apabila mendengar bunyi kuat.

6. Sekitar usia 6 bulan, memori bayi mula terbentuk dan bayi dapat mengingati dan mengenali suara ibu bapanya dan mula meneroka anggota tubuh badannya.

7. Seperti kita, bayi di dalam perut juga bermimpi seawal usianya 7 bulan. Aktiviti bermimpi ini akan melatih perkembangan otak bayi.

8. Apabila otaknya sudah terbentuk, bayi akan dapat merasai kesakitan sejak di dalam rahim lagi. Apabila ibu tertekan atau stress, emosinya juga terganggu dan menyekat perkembangan mentalnya. 

9. Sebaik sahaja deria rasanya terbentuk, bayi juga dapat merasa makanan yang dimakan oleh ibunya dan boleh mengerutkan dahinya dan memuncungkan mulutnya sebagi reaksi kepada rasa pelik makanan yang dimakan oleh ibu.

10. Sebaik sahaja lahir, pertama kali bayi membuka mata, anak matanya akan membesar untuk menampakkan kecomelannya untuk memikat hati orang di sekeliling terutama ibu bapanya. Sebab itulah bayi nampak comel ♥

credit from:LifeFit.my

Pampers saye mahal ^^,

Posted by Nurul Atiqah at 2:22 AM 0 comments Links to this post


Ape kejadahnye ibu bapak budak ne??:)
Nanti besar budak nee tgk mesti malu..apepon terbaik ah..nak jimat pampers..sanggup wat cam ne..
thumbs up..hahaha

 

Miss TiqaH punye BLOG Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise