Sila Tgalkan LINK anda Disini

Saturday, April 16, 2011

Ringan-ringan dekat masjid

Posted by Nurul Atiqah at 1:28 PM
Salam...
   Apa nak jadi lah nga masyarakat sekarang ne.Entry kali ne pasal pasangan yang tak tau malu wat aksi yang meluat dekat tepi masjid..Dah tiada tempat lain ke nak wat aksi yang"baik punye" tu...Carik lah kat celah2 batu ka..celah2 tandas awam ka..ne dekat masjid dy rembat..dah lah ari Jumaat lak tu..Satu hal dah,dyorang x hormat orang lain nak solat Jumaat...Kesian orang sekeliling menengok aksi "baik punye" ne..sakit mate memandang tau...
   Saye terbaca dalam artikel metro pasal kejadian ne..huh..kesian kat tempat tu...dah tercemar name tempat tu disebabkan gara2 segelintir pasangan yang memadu asmara tanpa menghirau orang sekeliling..Tidak malu kah mereka kepada kanak-kanak yang melihat aksi yang kurang baik ne...Tidak kan ia boleh mempengaruhi minda kanak-kanak..Sepatutnye ibu bapa perlu pantau anak2 mereka supaya tidak terjebak dalam aktiviti yang kurang sihat ne...
     Manalah tau ka..ketika sedang asyik berasmara,x pasal2 kena patuk kat ular..baru padan muka..baru rase nak insaf kan...jangan dah terkena,baru nak insaf...Susah gak nak membenteras gejala ne...lau gejala ne berterusan,rasa2nye anak setiap hari dilahirkan tanpa ayah..kesian kat dyorang kan..dah lah dilahir tanpa dipinta..mak bapak dyorang buang begitu sahaja tanpa ada perasaan belas kasihan..Saye tengok bayi yang dibuang kesian sangat2...dah lah dibuang dekat tong sampah,dalam lubang tandas..Masya Allah..kenape dyorang buat cam ne??tidak ada perasaan belas kasihan kah..saye tau benda jadi macam ne sebab mereka takut masyarakat akan salahkan dyorang disebabkan kesalahan dyorang sendiri..
     Bagi pendapat saye lah kan...Masyarakat perlu bimbing orang yang sudah terlanjur ne..dan jangan sesekali menyalahkan dyorang...sebab bila benda ne berterusan,pembuangan bayi akan berterusan..Kita kena tolong dyorang...Banyak langkah2 perlu kite boleh ambil untuk mengatasi masalah ne kan..
      Berbalik kepada tajuk entry ne,hormat lah orang yang berada dekat masjid k...bertaubat lah daripada buat benda ne..hati pon lapang dan tenang..:) semoga berubah lah kepada benda yang lebih baik:)

1 comments:

MiSs F.A on April 16, 2011 at 7:06 PM said...

org sekarang ni x kira tempat nk buat maksiat. masjid pun jadi.. dunia akhir zaman..

 

Miss TiqaH punye BLOG Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise