Sila Tgalkan LINK anda Disini

Thursday, May 5, 2011

Tragedi paling perit buat kami

Posted by Nurul Atiqah at 9:00 AM
KUALA PILAH: “Menyedari hujan renyai di kawasan itu, saya segera mengajak anak-anak naik untuk pulang namun mereka enggan kerana masih tidak puas mandi.
“Sebagai ayah, saya tidak sampai hati menghampakan permintaan mereka, tetapi ia menjadi tragedi paling memeritkan dalam hidup,” kata Said Ahmad Ibrahim, 28, bapa kepada tiga beradik perempuan yang lemas di Hutan Lipur Ulu Bendol di sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 5 petang itu, perkelahan empat sekeluarga termasuk tiga kanak-kanak perempuan berusia antara dua hingga lima tahun bersama seorang wanita, bertukar tragedi apabila semua kanak-kanak berkenaan lemas dihanyutkan arus deras di hutan lipur terbabit.
Said berkata, dia yang membawa ketiga-tiga anak kesayangannya iaitu Nursyaza Alisa, 5, Nursyaza Azera, 4, dan Nursyaza Sakinah, 2, tiba di kawasan berkenaan untuk berkelah kira-kira jam 4 petang.

“Ketika asyik mandi, saya melihat cuaca berubah dan hujan turun dan mengarahkan semua anak segera naik.

“Mereka bagaimanapun enggan dan memberitahu mahu mandi sekejap saja lagi. Saya terpaksa mengikut kehendak mereka dan masuk semula ke dalam air bagi mengawal Alisa serta Azera.

“Namun tidak sampai lima minit, saya tersentak apabila mendapati arus terlalu besar dan deras datang tiba-tiba menyebabkan kami dihanyutkan,” katanya yang ditemui di Bilik Mayat Hospital Kuala Pilah di sini, semalam.

Hadir sama Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan dan Ketua Polis Daerah Kuala Pilah, Superintendan Jaafar Baba yang meluangkan masa menziarah mangsa.
Menurut Said, dia cuba menyelamatkan anak-anaknya namun gagal kerana arus terlalu deras.

“Saya hanya menyedari sudah tersangkut pada kayu di kawasan itu sebelum dibawa naik ke tebing oleh orang ramai manakala ketiga-tiga anak hilang dihanyutkan arus,” katanya yang cedera di kaki.

Sementara itu, ibu mangsa, Wan Azleela Wan Abdullah, 33, ketika ditemui di rumah kakaknya di Taman Desa Ixora, Senawang di sini, berkata, kali terakhir dia menemui ketiga-tiga anaknya selepas menghantar mereka ke rumah ibu mentuanya di sebuah taman perumahan berdekatan, malam Ahad lalu.

“Saya yang mahu pergi bekerja di sebuah pusat beli-belah berhampiran, memberitahu mereka saya akan kembali semula pagi semalam (kelmarin) dan terkejut apabila dimaklumkan mengenai kejadian lemas berkenaan.

“Hanya Tuhan mengetahui perasaan saya ketika itu yang berasakan dunia ini seolah-olah gelap kerana kehilangan tiga anak sekali gus termasuk tidak sempat menunaikan permintaan anak sulung (Alisa) yang inginkan sebuah basikal,” katanya sebak.

p/s-moralnya disini dengar lah nasihat ibu bapa kite...lau parent cakap suh naik,naik je lah,,demi keselamatan kite bersama..lepas tu berhati2 lah bila mandi kat kawasan air terjun ne..kadang2 kite x jangka ape yang akan terjadi ne...

sumber-my metro

0 comments:

 

Miss TiqaH punye BLOG Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise