Sila Tgalkan LINK anda Disini

Friday, October 7, 2011

Peringatan Untuk Semua:)

Posted by Nurul Atiqah at 12:13 AM
DAIL NO 112 SEMASA KECEMASAN !!


A) TELEFON BIMBIT ATAU HANDPHONE ATAU CELLULAR ATAU ENSET ATAU PELBAGAI LAGI NAMANYA BOLEH DIGUNAKAN DI SAAT KECEMASAN !
DENGAN MENDAIL NO 112

NO KECEMASAN 112 MASIH BOLEH DIHUBUNGI WALAUPUN:

1) KREDIT TELAH PUN HABIS
2) SIMKAD TIDAK BERFUNGSI ATAU TELAH DI KELUARKAN !
3) PHONE TELAH DI LOCK. ( keypad Lock )
4) ATAU DI TEMPAT YANG TIADA LIPUTAN.
5) YANG BESTNYER NO 112 NI PERCUMA.

PANGGILAN ANDA AKAN DI JAWAB OLEH OPERATOR YANG CUMA MELAYAN PANGGILAN YANG BENAR-BENAR MEMERLUKAN BANTUAN SAHAJA DAN SEKIRANYA ANDA SENGAJA MAHU BERMAIN-MAIN DENGAN NO 112 INI WALAUPUN TIADA KECEMASAN, AWAS !! NOMBOR ANDA AKAN DI KESAN SECARA OTOMATIK BILA ANDA MENDAIL NO 112 INI.

Cuma yang penting bateri perlu ada, Telefon bimbit jenis Nokia didatangkan dengan bateri simpanan.Untuk mengatifkannya, tekan kekunci *3370# Telefon bimbit anda akan berjaya dihidupkan semula dan skrin telefon akan memberitahu telefon tentang penambahan kuasa bateri sebanyak 50 peratus. Kuasa tambahan ini juga akan dicas semula bila anda mengecas telefon bimbit anda .

Mesti ada yang bertanya macam mana pula kalau bateri habis tapi tiada fungsi kuasa tambahan, anda masih boleh pinjam telefon kawan2 atau orang ramai yang berada di sekitar atau anda bersendirian jangan panik, there is must be something !!

Sebab itu perancangan awal perlu ada untuk elakkan sesuatu yang tidak di ingini berlaku seperti otai-otai selalu berkata sediakan payung sebelum hujan ! he he he

(B) TELEFON KENA CURI

Bagaimana jika telefon bimbit anda dicuri, Anda boleh menjadikan ia tidak dapat diaktifkan dengan menekan nombor siri yang terdapat di telefon bimbit anda.

Sila dail *#06# (apa saja jenis telefon bimbit) dan 15 digit nombor siri telefon bimbit anda akan tertera di skrin.

Nombor ini adalah unik untuk setiap telefon bimbit, Catatkan nombor siri ini dan simpannya di tempat Selamat, Bila telefon bimbit anda dicuri anda boleh hubungi pusat servis telefon bimbit anda dan berikannya kod nombor siri tersebut.

Mereka kemudiannya akan mengunci system dalam telefon bimbit anda dan sesiapa sahaja yang mencurinya pasti hampa kerana walaupun kad simnya telah ditukar dia tidak akan berupaya mengaktifkan kembali telefon bimbit tersebut.

Jadi walaupun ia di curi namun sekurang-kurangnya anda berpuas hati kerana si pencuri takkan boleh menggunakannya ataupun menjualnya.

Copy dr: http://mrzamextreme.com/ 

0 comments:

 

Miss TiqaH punye BLOG Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise