Sila Tgalkan LINK anda Disini

Monday, February 28, 2011

Pemuda India ada 39 isteri dan 100 org anak

Posted by Nurul Atiqah at 8:15 PM

Guwahati, India: Semakin meriah untuk Ziona Chana, seorang lelaki 66-tahun di timur laut terpencil India yang mengandungi 39 isteri, 94 anak-anak dan 33 cucu  dan tidak keberatan mempunyai lebih banyak lagi ahli keluarga
       Mereka semua tinggal di sebuah gedung bertingkat empat dengan 100 bilik di sebuah desa pergunungan di negara bahagian Mizoram, berkongsi sempadan dengan Myanmar dan Bangladesh, kata laporan media.
     "Saya pernah berkahwin 10 wanita dalam satu tahun," ia mengatakan.
Isterinya berkongsi asrama di dekat bilik tidur peribadi Ziona dan penduduk tempatan mengatakan ia suka mempunyai tujuh atau lapan diantaranya disisinya bila-bila masa.
      Anak-anak dan isteri-isteri mereka, dan semua anak-anak mereka, hidup di bilik yang berbeza di bangunan yang sama, tetapi berkongsi dapur umum.
Para isteri bergiliran memasak, sedangkan putrinya membersihkan rumah dan melakukan cuci. 
Orang-orang melakukan pekerjaan luar bilik seperti pertanian dan mengurus ternakan.
Keluarga, semua 167 dari mereka, mengkonsumsi sekitar 91 kg (200 pon) beras dan lebih dari 59 kg (130 pon) kentang sehari.Mereka disokong oleh sumber daya mereka sendiri dan sumbangan dari pengikut sesekali.
"Bahkan saat ini, saya siap untuk memperluaskan keluarga saya dan bersedia untuk pergi ke mana-mana sejauh untuk berkahwin," kata Ziona.
      "Saya mempunyai begitu banyak orang untuk merawat (untuk) dan setelah melihat, dan saya menganggap diri saya orang yang berjaya."
Ziona bertemu isterinya tertua, yang tiga tahun lebih tua daripada dirinya, ketika dia berusia 17 tahun.
    Dia memimpin sekte agama tempatan Kristian, disebut "Chana", yang membolehkan poligami. 
Dibentuk pada bulan Jun 1942, sekte percaya bahawa itu akan akan memerintah dunia dengan Kristus dan mempunyai keahlian sekitar 400 keluarga. - REUTERS

1 comments:

Nazrul Ashraff on March 1, 2011 at 12:18 AM said...

erk?? gersangnya dia!

 

Miss TiqaH punye BLOG Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise