Sila Tgalkan LINK anda Disini

Friday, February 25, 2011

Jum Kita Pergi Ladang:)

Posted by Nurul Atiqah at 4:01 PM
Salam....
      Sebenarnye hari ne aq ada program gotong royong kat ladang,tapi aq x dapat nak hadir sebab aq sakit perut..Aq ada tersalah makan makanan pedas semalam..Jadi x ley nak pergi..minta maaf ye kengkawan sbb xdapat den nak bantu korong bersihkan ladang..hahaha.:)..
      Lau korang nak tau,memang best pergi ladang ne...ecece...Ye lah sbb setiap kali musim buah,dah la dapat makan free..x payah pogi bandar semata2 nak makan buah..hehee..(muka x malu amik buah kat ladang)
Itulah beruntung tau lau amik jurusan DIPLOMA PENGURUSAN LADANG ne...
      Biasanye lau aq pi ladang setiap ari jumaat lah..sbb ada kelas praktikal kat ladang ne...Lau korang nak tau bnyk manfaat lau korang amik lam bidang pertanian ne...Sebab pekerjaan dalam bidang pertanian dah makin meningkat...Biasa agensi seperti Felda,Risda,Mardi dan sebagainya memerlukan kita tau untuk meningkatkan hasil pertanian kat negara kita ne...ececee...promote plak ne..tapi x pe lah..dapat jugak kan pahala kan..hehehe
        Tapi lau korang nak tau,ladang tempat aq belajar ne sume ada,contohnye ladang getah,kelapa sawit,ladang sayur sayuran,ladang buah buahan,ladang pokok bunga pon ada..Tapi kan bila kite masa belajar ne kan,kita dapat rase ah kite ne macam pekerja ladang tau..lau korang ada ayah or mak yang kerja ladang tuh,memang korang dapat tau ah betapa letihnye bila bekerja sebagai pekerja kat ladang ne...Tapi bila kita dah abis diploma atau ijazah,kita x de lah jadi cm pekerja ladang tuh,kita dah jadi pihak atasan lah.Mengarah pekerja ladang buat kerja..Sape yang dah pasang niat nak jadi manager ladang tu,go on lah..pastikan ijazah dah ada kat tangan kita tau..
          Memang seronok amik jurusan ne tau..sbb selalu pergi ladang...memang terbaik ah dari ladang...Semoga korang dapat buat la keptusan yang terbaik bila ada satu2 masalah..Terbaik dari ladang tau...sekian dulu:)

2 comments:

a n a . i z z t y on February 25, 2011 at 6:51 PM said...

wahhhh..nice2...keep it up :)

nazrul ashraff on February 25, 2011 at 7:40 PM said...

huh? best ke?? cilita more pasal course ni.heee..

 

Miss TiqaH punye BLOG Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise