Sila Tgalkan LINK anda Disini

Saturday, February 5, 2011

Bajet Perbelanjaan Perkahwinan...

Posted by Nurul Atiqah at 3:57 AM
Salam....
Kali ne entry pasal bajet perkahwinan...hehehe...sebab tadi saye baru je lepas tolong org wat majlis kenduri kahwin....
memang seronok tolong org kat kenduri ne..tapi dalam hati berkata gak...agak2 berape lah bajet nikah dyorg ne....lau xde duit simpanan..tgal mimpi lah nak kahwin ne..skrg ne nak kahwin pon kena ada rm20000..tu pon paling minimum..
barang nikah sekarang dah mahal....
skrg saye nak tunjuk bajet perkahwinan yang sederhana tetapi boleh menjangkau rm20000 lebih...

Bajet Perkahwinan...                                 

                                                                             
Mas Kahwin
$100

Wang Hantaran
$8000

Barang-Barang Hantaran (7 dulang)
$2000

Cincin Kahwin
$1000
-
Belanja Kenduri & Décor
$8000

Tempahan Kad Kahwin
$500

Upah Jurugambar
$500

Andaman & Décor Bilik
$3000

Kompang & Transport
$500
-
Berkat
$1000

Jumlah
24100

kalau ada sape nak nikah tu..berjimat cermat lah..jgn memboros sgt..Okeh..
Selamat pengantin Baru..:)

1 comments:

L on April 30, 2011 at 8:17 AM said...

kompang tu xpayah pun xpe....banyak lg boleh dikurangkan...ikut cara perkahwinan dlm islam..janji xmembazir...jgn ikut adat...biarlah bersederhana...janji aman bahagia...

 

Miss TiqaH punye BLOG Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise