Sila Tgalkan LINK anda Disini

Sunday, February 6, 2011

Badi mayat...

Posted by Nurul Atiqah at 12:32 AM
Salam...

    Ari ini saye ada satu cerita tentang badi mayat..Benda ne betol-betol berlaku kat satu buah keluarga tu...Cerita nye cam gini..sepasang suami isteri tu dah 5 tahun xde anak..lepas tu dy dapat anak perempuan..anak yang dy tunggu-tunggu selama ni..syukur alhamdulilah.

    Lepas tu nak dijadikan cerita,satu hari budak tu bernama Salina dah 3 hari x nak isap susu..xnak makan,x nak minum..x menangis...Biasa lau baby nak isap susu,nak tukar lampin,mesti akan merengek dan menangis,tetapi salina tak...Salina senyap je...Mak dan ayah dy runsing la sbb dy x penah tgk anak dy mcm tuh...Ayah dan mak dy pon bawak la Salina jumpa nga doktor.Tetapi doktor mengesahkan Salina x terkena sebarang penyakit...

      Mak dan ayah terlalu risau sgt2...dyorg terpakse bukak mulut kat parent dyorg yang cucu dyorg ne sakit..Lepas tu...datuk dan nenek salina ne bawak lah salina pergi jumpa org alim..nak berubatkan salina...
Pakcik yang ubatkan salina tu cakap ini bukan salina..tetapi seorg lelaki tua yang dah kecut..
ape lagi mak salina terus menangis...15 minit kemudian,mak salina dapat ditenangkan...

       Nak ubatkan salina,kena guna air lebihan jenazah..tetapi nak air lebihan jenazah lelaki lah...
ayah salina mencari merata2 tempat nak dapatkan air lebihan jenazah tuh...Aritu nasib bek ada org yang meningal dunia...jenazah lelaki...walaupon ayah salina xde talian persaudaraan.dy tetap tgu org mandikan jenazah sampai siap...Ayah salina meminta izin nak air lebihan jenazah tuh...

         Lepas tu,pakcik tadi terus mandikan salina dgn air lebihan jenazah tuh...Lepas tu.salina terus menangis,nak isap susu dan nak makan...pakcik tu cakap salina jadi macam tu sbb ada org lepas ziarah jenazah terus tegur salina..Mak dan ayah dy terus teringat pak sedara dy yang baru lepas ziarah org mati mggu lepas...Keluarga Salina berdiam diri la sbb xnak hubungan kekeluargaan terjejas....

Moral disini:kalau dah tau kite tu baru balik lepas ziarah org mati,balik tu terus la mandi...baru boleh wat kerja..ne x,nak tegur bayi dulu...

0 comments:

 

Miss TiqaH punye BLOG Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Angry Birds Merchandise